Derde hoveniers café leert hoveniers de klant te verleiden
Op dinsdag 12 november vond het derde hoveniers café plaats. Bijna 30 hoveniers leerden hoe ze de klant kunnen verleiden om ook een klimaattuin aan te leggen. Want hoe goed doordacht je voorstel ook is, de klant moet daar wel in meegaan. Hoe overtuig je je klant dan, ervan uitgaande dat zijn wens voorop staat bij de inrichting van de tuin?
Hoe 'verkoop' je een klimaatvriendelijke tuin?
Manon Baks van Ouputplus legde uit hoe je een klimaatvriendelijke tuin ‘verkoopt’, met als resultaat een tevreden klant. Ze deelde haar marketingkennis en legde uit hoe je vooroordelen van je klant kunt omvormen tot voordelen.
Hovenier Joost van der Spek van Manos Verdes - bekroond met zilver in de wedstrijd Duurzaamste hovenier van Nederland -, liet zien hoe je met eenvoudige oplossingen je klant kunt overtuigen tot meer duurzame keuzes in ontwerp en materiaalgebruik.
Hoe word je klimaatambassadeur?
Steenbreekconsulent Henk Jense vertelde hoe je klimaatambassadeur wordt en hoe je je daarmee kunt onderscheiden. Arno Lammers vertelde hoe in de gemeente Den Haag de gevolgen van klimaatverandering zichtbaar zijn en wat ze doen om daar paal en perk aan te stellen, zodat de stad leefbaar blijft. Uiteindelijk gingen de aanwezigen praktisch aan de slag onder leiding van Manon Baks.
Kennis en praktijk samenbrengen
De aanwezigen waren enthousiast over de drie avonden. Een aanwezige hovenier vond het super goed om met vakgenoten in gesprek te gaan en in te zoomen op deze onderwerpen. Het Wellant college gaf aan dat deze bijeenkomsten mooi aansloten bij hun ambitie om kennis en praktijk samen te brengen.